vänlighet och mystifikationer..

Tänk vad snälla människor det finns. igår fick jag sex stycken pelargonsticklingar i brevlådan. Har en liten stickling på rotning i utbyte och kanske lite orotat längre fram... Denna vänliga själ tyckte att det var lika bra att fylla paketet ordentligt när hon ändå skickade.. Hoppas verkligan mina övervintrade pellisar växer på fnt så att jag kan skicka ner lite i utbyte.
En annan lustig sak angående vänlighet inträffar på ett av de forum jag tillbringar tiden framför. Det har i grunden en engelsk språkmall och dessutom någon form av inbyggd cencurfunktion. Resultatet blev förvirrande innan hjärnan kopplade hur det hängde ihop. När någon skrev att "sticklingarna tagit slut" ryckte cencuren resolut in och ersatte det sistnämnda med "very *friendly* person". Såg mkt lustigt ut och det tog en stund för mig innan jag kopplade vad "slut" blir på engelska... snacka om omskrivning?
Förresten var det rena julafton igår när posten kom. Förutom pelargonerna kom en änglatrumpetstickling och en hoyastickling. Förstår inte varför det börjar bli så mkt blommor här plötsligt? Men Pellisarna räknas inte för de skall ändå ställas ut när nattfrostrisken är över så att de översvämmar alla bänkar är bara temporärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0