syslöjd

Jag har fått en knäpp och försöker sy gardiner... eller snarare, sy om ett par gardiner som jag köpte på Ullared. De var lite för långa för att ha i köksfönstret utan att det skulle bli bökigt men bökigt var just vad det blev att sy. Kan inte påstå att det är min starka sida, uppenbarligen kan jag inte ens klippa rakt så jag blir påmind om varför jag brukar undvika den typen av projekt.
Skickade ett SMS till Y "försöker sy gardiner, dum idé" vilket sammanfattar projektet rätt bra. Nu har jag iaf fått till två gardinlängder som är fållade och klara. Det där med att de skall vara jämna och raka är väl inte så noga? Tror att de är iaf nästan lika långa till slut. Återstår det värsta, att försöka få till ngt slags gardinkappa av det material som blev över. Fiffigt nog så hade de en tunnel även undertil i längderna så med lite tur så funkar det att fålla och hänga upp... Naturligtvis finns det en hake - gardinkappor bör vara jämna... så nu mäter jag, nålar, svär, mäter igen och svär ännu mer... Behövde helt klart en paus!
Sambon försvinner som ett andeväsen. Om man undrar var han tagit vägen är det bara att följa ljudet från bilspelssimulatorn... Tänker snart släpa fram honom och kräva att han umgås lite med mig och hjälper till att få till nått slags påskmiddag... Men eftersom han hjälpt mig att få upp gardinstänger ( jag boar!) och gardiner (som inte behövde sys om - halelejua...) i vardagsrummet så får han väl roa sig nån timma till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0