påskafton

Åtta plusgrader, strålande sol och lite blåsigt. Blåsippan har tittat fram, de botaniska krokusarna blommar som galna och de vanliga krokusarna försöker hänga med. Påskliljorna börjar sträcka på sig och allt känns väldigt vårligt... men jag är snorig och får hålla mig på insidan av dörren idag, blir nog soffan en stor del av dagen för näsan rinner och halsen kliar. Inget roligt alls när det väl blir sånt väder att man vill gå ut.
Har iaf fått äta en rejäl påskfrukost med ägg och fyra sorters sill så lite tröst får det väl vara. Får tröstäta lite påskgodis med men tänkte hålla mig till senare på dagen.
Spjälsängen monterades igår så jag har legat och försökt vänja mig vid tanken på att det faktiskt ÄR en bebis på G... Går inte riktigt in. Min morbror muntrade upp mig med att de första två åren är värst... Skall försöka montera spjälskydden i sängen med men vill inte bädda färdigt ännu, misstänker att katten skulle ta det som sovplats om den blev iordninggjord redan och så var det ju inte riktigt tänkt?
Eller så slutar det med att katten sover i spälsängen och bebisen sover hos oss i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0