långfredag

Kommer ihåg hur min mamma berättade om oändlligt lååååååååååååånga och tråkiga långfredagar med dyster musik på radion och allmän undergångsstämning. Bara att konstatera att synden på hur den dagen skall tillbringas har luckrats upp. Idag har jag varit på IKEA och jagat gardinstänger, sånna ställen hade ju inte  öppet när jag var liten ens?  Hittade lite annat som jag verkligen behövde - typ nya påslakan med fiskar på... Sedan har jag varit på ett stooort coop-forum och jagat försterbrädor, hittade några som dög men de var lite väl snordyra egentligen... fast jag får trösta mig med att de var färdigmålade... Skall slänga upp extrahyllor på mitten av några fönster för att få undan llite av de växter som mystiskt dykt upp och brett ut sig över köksbänken och på akvarieramperna...
Passade på att kompletteringsshoppa lite i matväg med. Nu dj-lar så kan det ätas påskmat! Vet inte ens om vi fira ensamt eller gemensamt imorgon men jag tänker inte bråka så länge jag får smaska i mig alla sillsorterna, ägghalvor med svart och röd rom på och med räkor... Vore trevligt om vi får sällskap i frossandet - blir roligare att pyssla till det lite fint då.
Bebisen fick nog av storhandlandet och satte fötterna i levern på mig och ville inte flytta på dem. Undra om det är giltig ursäkt i en fartkontroll? Troligen inte och troligen inte att man är gravid och kissenödig heller...
Nu skall jag försöka koppla av lite på kvällen och sitter och lyssnar på Wilmer X - undrar varför jag har en massa skivor om jag aldrig lyssnar på dem längre? Men det här tycker jag om... Fast någon Wilmer blir det inte av bebisen även om det är en pojk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0