Gravidchock!

Nu har jag lyckats läsa Berlinda Olssons roman, var rätt nyfiken med tanke på vilken uppmärksamhet den lyckades väcka innan den kom ut. Måste säga att delvis så förstår jag inte hur hårt de vinklat rapporteringen mot att huvudpersonen bryter mot en mängt tabu som kopplas till den gravida kvinnan (som att röka, ha svårt att släppa festandet och inte kunna identifiera sig med praktmammorna i gravidtidningarna). Inget av det där känns särskillt överdrivet. I det stora hela tycker jag att folk s inställning till sin graviditet antingen är att den inte förändrar något eller så att den skall förändra ALLT.
Jag tyckte att boken var oerhört lättläst och satt och gapskrattae åt vissa partier. Scenen med toffeltjejen i profylaxgruppen kan jag gott tänka mig in i.... Det känns kanske lite spretigt och ibland plottrigt men på det hela taget här författaren lyckats, man hejjar på Agata!

http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9146212590&s=1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0