lördag

Det kändes verkligen välbehövligt med helg nu...
Disputationsfesten var trevlig och doktoranden var trött men stolt. Väldigt god mat blev det med. Lustigt nog med äggost till efterrätt. Har inte ätit det på länge förrän några på jobbet bjöd på det tidigare i veckan och så får jag det en gång till samma vecka.
Igår fick jag ett ryck och gick och hyrde filmer. Naturligtvis hade jag trillat ur deras kundregister eftersm jag inte varit där på några år. Kan inte tänka mig att jag kommer att springa sär så mkt sedan heller eftersom det mest verkar vara skitfilmer (inklusive de jag hyrde) Såg iaf Sahara igår, var beredd på att den skulle vara usel men var ändå nyfiken på vad det gjort med Cusslers bok. Tycker att böckerna kan vara småkul att läsa för trots att de genomgående är testosteronstinnt puckade äventyr så brukar det ändå finnas ett visst mått av charm. Den detaljen hade de totalt missat i filmatiseringen och jag ger inte mycket för en actionfilm som har trista actionscener... Bortslösad tid förmodligen och det vete sjutton om de andra två är bättre.
Nu är det läge att äta frukost och fundera på om man orkar åka och titta på spis (lockar inte) Jag vill hellre åka och kika i zooaffärer på om de har några fina oskarsyngel inne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0