Bokfrågornas ABC - G

Nu har bokfrågorna kommit fram till bokstaven G hos
http://lillaosblogg.wordpress.com/2010/01/06/bokfragornas-abc-del-7-2/

  • Tantsnusk har väl alla hört talas om, men har du läst någon bok som skulle kunna kallas gubbsnusk?
  • Berätta om en bok som fick dig att gråta! Händer det ofta att du gråter av böcker?
  • Berätta om en gammal favoritbok som du ofta återkommer till!
  • I programmet Go´kväll brukar någon känd person bjuda in till en fiktiv middag. Vilka fyra författare, levande eller döda, skulle du bjuda och vad tror du att ni skulle prata om?

    1. Det vimlar väl av gubbsnusk o snuskgubbar i litteraturen? Kan man inte räkna in Stieg Larssons häraldsbetäckare Blomkvist dit? Har inte sett filmerna än men det skall bli skönt att slippa allt dravel om hans sexliv o få lite fart på handlingen istället.
    2. Första gången jag läste "Black Beauty" grinade jag så på slutet (när Ginger dör) att mamma kom springande o undrade vad som stod på... sedan dess har det hänt då o då. Grät till exempel när jag läste "nattfåk" men det skyller jag på att det var fel bok för alla gravidhormoner..
    3. Mina diktsamlingar med Boye, Ferlin och Gullberg - de känns som gamla vänner vid det här laget.
    4. Dorothy Parker (om man törs för hennes vassa tunga), Barbro Alving (som verkar ha varit en klok o modig kvinna), Tage Danielsson (som nog hade behövts i de politiska debatterna ett tag till) o Astrid Lindgren (vilken karriär egentligen, från vild pojkflicka som råkar bli på smällen till att bli hela Sveriges sagotant) Det kunde nog bli intressant men jag skulle bli totalt starstruck o inte våga säga något.

  • Kommentarer
    Postat av: Lilla O

    Tänkte också på Stieg Larsson faktiskt! Blomqvist rullar runt rätt bra.



    Verkar som att det kan bli en riktigt trevlig middag!

    2010-01-11 @ 17:51:02
    URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0