Bokfrågornas ABC - F

Bokstaven F i lilla Os bokfrågornas ABC tog lite tid..

1. Frihet är viktigt och böcker handlar inte sällan om längtan efter detsamma. Berätta om en bok som du tycker handlar om frihet!

2. Böcker blir ofta film. Vad gör du helst och oftast först, ser filmen eller läser boken? Brukar du se filmatiseringar av böcker du läst?

3. Berätta om en riktigt bra filmatisering av en bok!

4. Jag vill att du uppmärksammar en författare som du tycker får på tok för lite utrymme.

1. Jag har läst så många som på nått sätt rör frihet... ändå är det första som dyker upp i huvudet alla äventyrsböcker man lästr i slukaråldern. Till exempel "det stoea skogsäventyret" om tre bröder som rymmer ut i skogen för att slippa åka till internatskola.
2. Jag är rätt usel på att se film över huvudtaget... så ofta läser jag boken o struntar i filmen. "stekta gröna tomater" är väl ett av undantagen där jag bara sett filmen.
3. Jag tyckte att ""bridget Jones dagbok blev charmigare som film...
4. Det är synd att min favorit Laurie R King har försavunnit lite i deckarfloden, det har översatts en del men inte tillräckligt.. o så är det synd att böcker blivit lite färskvara. Det kan vara svårt att sälja in slitna böcker när man jobbar på bibliotek eller så gömms de undan pga platsbrist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0