Bokfrågornas ABC - B

u har del två kommit i Lilla O:s bokfrågornas ABC

http://lillaosblogg.wordpress.com/

1. B som är böcker. Köper du mycket böcker? Nya eller begagnade? Eller brukar du kanske få dem eller låna dem? Är det vissa böcker som du måste äga?
Jag är en hamster när det gäller böcker o samlar på mig lite för mycket även om jag lugnat ner mig... Nu köper jag främst pocket med mina amerikanska varulvs/vampyrserier eftersom det är svårt att få tag i de böckerna annars. Vissa böcker köper jag också för att vara säker på att kunna läsa om dem.

2. B-filmer är rätt kassa filmer. Berätta om en riktigt dålig bok som du läst.
Har läst åtskilliga böcker som jag absolut inte kan förstå varför det pratas så mycket om... uslast har jag nog förträngt

3.  A-laget är dessutom bättre än B-laget. Finns det mer eller mindre fin litteratur? Ge exempel på båda och förklara hur du tänker.
Det finns vä iaf litteratur som erbjuder olika tuggmotstånd. Jag är lat och undviker helst de där som skall vara riktigt konstnärligt o fint.. Har läst pinsamt få nobelpristagare men har å andra sidan svårt för Harlekinromaner med.

4. Läser du många biografier? Berätta om en favorit. Vems biografi vill du gärna läsa? Vems kan du vara utan? Vad tycker du om ”fejkbiografier” där verkligheten och det fiktiva blandas? Har du läst någon?
Läser en och annan. Funderar på att läsa nån Elvisbiografi senare. Är inte så förtjust i "eländesskidringar ur verkiga livet" men har tuggat igeom några eftersom de är poppis på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Hej, vad kul att du svarat. Jag är inte heller mycket för eländesskildringar, men någon har varit bra. Just biografier kan lätt bli lite sega.

2009-12-11 @ 14:30:32
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0