trist måndag

Dottern o jag satt i soffan halva förmiddagen o pysslade med vårt. Hon byggde lego o jag slösurfade o försökte hitta energi. Många koppar kaffe senare tog vi oss ut, Barnetville sitta o sova i sin vagn efter två varv runt lagårn. det äe färdigt med den där förkylningen ännu. Jag slet med att stuva in veden under tak inför vintern, det har bara blivit en pressenning över vedhögen innan men det vill man inte mixtra med i snö o mörker.
Många skottkärror senare märks det en obetydlig skillnad o mina armar värker... Det är rätt synd om mig faktiskt, jag har plockat ur en sticka ur fingret, har dierse skärsår på fingrarna o ett fint ljusblått barnplåster med lady o lufsen på pekfingret... Tror inte jag skall använda vassa knivar ännu?
Katten har inte visat sig sedan igår, blir orolig direkt iom att han är så gammal. Dels kan han vara ett lätt offer o dels kan han tänkas tröttna på tillvaron o gå o lägga sig nånstans för att dö i fred. Trösten är väl att han är så skygg att han inte lär råka ut för illasinnade människor. jag hoppas väl iaf på att han "bara" varit i slagsmål o ligger någonstans o slickar såren för att komma tillbaka igen om nån dag. Det är så otäckt när de bara försvinner o man inte vet vad som har hänt dem.
Har fått ner alla blomlökar i jorden nu iaf. Hoppas på pingstliljor, allium och kungsängsliljor nu till våren.
Imorgon är det jobbdags igen o det lockar inte alls för min halls kliar o kroppen känns som den vill gå i idé - oavsett träningsvärken efter vedsläpandet.
Måste hinna läsa in mig lite mer på ungdomsböcker och annat som är relevant för jobbet, skulle behöva lite fler timmar på dygnet emellanåt. Försöker faktiskt undvika att tänka på att jag skall jobba nästa termin med, just nu känns det fullt upp med att ta vecka för vecka. Inte för att jobbet är otäckt utan för att jag är så ringrostig fortfarande - även om det blir bättre o bättre.
Målsättningen är iaf att inte tappa självförtroendet i jobbet, jag har varit så rädd för att göra fel att inte mycket blivit gjort i vissa lägen. Nu skall jag iaf se till at hellre ta intiativ än att vänta på att någon skal säga åt mig vad jag skall göra. Även om det inte alls är vad jag hade tänkt mig tror jag att jag kan lära mig ett o annat på kuppen.
O ällingarna  är löjligt tama o kommer rusande så fort jag visar mig....

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter att ni har haft en riktigt slitdag! Fast det måste vara skönt att fått ner alla lökar i jorden!

2008-09-15 @ 22:37:56
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Kan tänka mig att du känner dig spänd om du är ringrostig. Vet när jag började ett helt nytt jobb och jag spände mig och oroade mig så mkt att jag mådde ganska illa på kvällarna minns jag nu "Burr"

Fast ingen ser det som tur är, man bär det inom sig bara som en stenklump.

Hoppas du kommer in snart i jobbet, men det gör du säkert ska du se.

Håller tummarna här från gården;)



Ha en bra Måndag nu:)

2008-09-21 @ 22:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0