Majskrokar

På föräldrarforumet har jag läst lovprisande om det perfekta babysnacket majskrokar. Det är som ostbågar utan ost typ... Slog till när jag hittade det på affären när vi handlade sist. Visade sig vara en perfekt bilmuta, H fick en majskrok i var hand och snackade och smackade nöjt (förvandlad från den hysteriska bilhatande bebis jag kämpat med att lirka ned i bilbarnstolen och spänna fast) och tuggade nöjt innan hon stensomnade...
Har visat sig att det funkar bra som muta i många lägen. Om inte annat kan man krama sönder den i handen för så låter den intressant. Förstår delvis lovorden men det smakar absolut ingenting... Som papp kanske? Riskakor är intressanta smokmässigt. Eller det kanske var att ta i? Jag går ändå och snattar en och annan i nått försök att stilla lite godissug. Måste köpa kromtabletter igen innan jag går upp gravidkilona som jag tappade under ammningen *S*
Förstår inte riktigt varför H finner de magiska majskrokarna så intressanta men man får vara tacksam. Det finns ett läge där hon inte köper några majskroksmutor - om hon inser att vi äter nått intressantare.
Nu skall jag gå och kika om det finns några majskrokar kvar, man kanske kan låssas att det är ostbågar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0