föräldrartema

Idag har jag varit på andra delen av föräldrautbildningen, fortfarande mest saker jag redan läst mig till men jag kanske kommer på sånt jag vill fråga barnmorskan om så småningom.
På eftermiddagen åkte jag in till stan och fikade med en grupp mammor som jag pratat med via nätet, de flesta har redan fått sina bebisar men en tjej skall ha ungefär samtidigt som mig. Kul att se små söta bebisar och få höra lite om hur livet blir efter att bebisen kommer och höra lite om andras erfarenheter. Blev inte livrädd för bebisar som skrek men lite frågande vad jag skulle ta mig till. Antagligen exeptionellt snälla barn men de lugnade sig fort när de fick vad de ville (om det nu var mat, uppmärksamhet eller sömn som saknades)
Skulle få lift med sambon hem och övertalade honom att ta en sväng via blomsterlandet i sisjön där de har hoya och orkidéutställning nu. Märkligt nog gick han med på det och jag fick handla utan protester. Fast jag köpte bara en orkidé och en hoya plus två sticklingar av konstiga hoyor som jag inte vet hur de kommer att se ut *s*
Händelserik dag så imorgon måste jag nog vila lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0