varma sommardagar

Det är VARMT och till och med lilla H verkar ha fått nog. Tidigare har hon inte haft så ont av värmen men nu gnölas det en del. Kan kanske ha att göra med att vi vandrat runt på byggvaruhus med taskig ventilation istället för att slappa i skuggan. Tack och lov för att vi har AC i bilen iaf! I skivspelaren har vi inte AC/DC utan en författarinläsning av douglas Adams "hitchhikers guide"-serie. Underbart att höra honom läsa den men inte alltid så lätt att hänga med i engelskan.
Tänker en del på Ford Prefekt som bestämde sig för att bli galen och tro att han var en oliv som flöt runt i en gin o tonic ('iaf tror jag att den trodde att den var en gin och tonic.'.) Gillar verkligen den drastiska språkanvändningen i böckerna men mycket är oöversättligt även om översättaren gjorde ett bra jobb när de skulle försvenskas.
Och tror ni att ni kan dem för att ni sett filmen - Glöm det!
Iaf skulle jag vilja ha en lite sjö att flyta omkring i - just nu är det närmaste att jag svettas som jag vet inte vad. Hoppas vi kan pallra oss iväg och bada imorgon. Blir lite svårt att semesterplanera när man har bebis men hon har iaf begått baddebut utomhus - fast bara fötterna. Det var konstigt men intressant kan man sammanfatta hennes reaktion.
Nu är jag aptrött och skall sova, hoppas bara att de dj-la grannindustrierna kan få sina kilometer med rör att vara mindre astmatiska i natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0