irritationsmoment och ljuspunkter

Irriterar mig på att Sverige semesterstänger. Det är omöjligt att få tag i rätt folk när man skall ha besked om något och saker och ting ligger nere eller går på halvfart. Butiker man vill besöka ändrar sina öppettider så att man när man åkt  de dätr extra milen möts av en liten glad skylt som meddelar att på sommaren har de minsan helgstängt (vadå? Har inte alla semester och kan åka dit på vardagarna?) och att inte ens webb-butiker kan få till en vettig service så här års. *morr*
ÄNNU mer irriterande är att jag förlagt min mobilladdare. Djävla vittror! Inga nya meddelanden men sms då? Får gräva fram sambons gamla mobil tror jag...

Åter til nått roligare. Har knopp i både min brokbladiga carnosa och i pubicalyx 'silver pink' och så har jag sett troliga knoppanlag i tre - möjligtvis fyra - hoyor. Så kul att det äntligan börjar hända något!

Dottern lärde sig hur man smackar i måndags så nu smackar hon åt allt istället för att bara artigt räcka ut tungan. (måste ju vara artigt när hennes föräldrar hela tiden gör det åt henne?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0