julkoma

Den stora julkoman sänkte sig och det var rätt välbehövligt att i princip bara slöa och äta... Har hunnit med att pyssla lite med min scrapbooking och med mina fiskar men hoyorna skulle nog behöva lite omvårdnad. Det är lite krångligt att få tid till sina hobbys när man fått barn och det kan kännas lite surt att de flesta av sticklingarna som jag fått ända från australien i våras gått åt. Får väl hoppas att det går bättre för någon av de andra så jag kan kansta mig in i en ny byteskarusell till våren. Gick ju nästan FÖR bra i våras. Har inte riktigt plats för 60 olika sorters porslinsblommor så man kanske skall glädjas åt att några sticklingar gick hädan. Fast det gör jag ju inte, vill ha ALLA! Måste nog ordna den där blomhyllan snart var den nu skall få plats. Behöver visst ett nytt, större hus. Det hade inte tomten med sig i säcken iår. Hade nog blivit tungt?
Blev iaf en fin jul till slut när dyningarna efter allt städtjaffs lagt sig. Trevligt att träffa sin sambo lite mer, annars undrar man nästan vem den där karl som brukar komma hit och sova är...
Efter två dagars rearivande (inte mkt att hurra för på det hela) börjar man så smått se fram emot nyårsafton. Undra om festplanerna håller iår? Förra året sprack de så vi satt själva med våra raketer och min mage vilket var mysigt men inte riktigt vad vi tänkt oss. Känner jag H rätt är hon säkert vaken på tolvslaget med det lilla trollet! Tur att tomten hade med sig hörselskydd åt henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0