oscars

Glömde ju att skriva att det hans med en sväng till zooaffären igår. Det blev fyra tändsticksasksstora oskarssiklider och fyra flaggciklider i ungefär samma storlek. Kommer att bli alldeles för trångt när de växer till sig men ettt tag funkar det iaf.   Har en förhoppning att de skall hålla sig storleksmässigt lugna tills jag kan dra igång 540 L igen. Just nu simmar de omkring och letar mat. Efter ett dygn här ser de ut som små tunnor. *s* De hittar all möjlig mat, tror till och med att de äter den där bedrövliga andmaten vilket bara är att tacka för.
Mina pytteoscars är verkligen fina i färgerna nu, till och med de som såg trista ut i affären har riktigt börjat skimmra i färgerna nu. Blir väll så när man plötsligt får gott om mat och plats... Skall bli spännande att se hur fort de når upp i storlek, enligt vad jag läst så kan det gå rätt snabbt.. svårt att tro att det skall bli 40 centimetersmonster av de där pyttarna.

Idag har vi gjort mindre upphetsande inköp. Det blev en ny spis. Med varmluftsugn och glaskeramikhäll så det känns lite lyxigt. Har inte hunnit pröva den ännu, bara trasslat ur den ur embalaget. Med det här märket och modellen ingick dessutom "proffsplåtar", sånna som är perforerade så varmluften verkligen kan cirkulera. Nu kan jag inbilla mig att jag skall baka bröd på allvar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0