Alla helgons dag

Borde kanske lyssna på den gamla låten "alla helgons dag" (minns inte ens vem som gjort den nu) Borde ha den på någon minidisc någonstans men är inte så sugen på att leta upp den.
Har blivit maratonlyssning på mastodontinspelningen av hela "Les Miserables" istället. Passar bra när man försöker få städat undan de där kulturlagren som tenderar att skapas på valda platser i hemmet. Nu ser jag mitt skrivbord igen och till och med köksbänken är synlig.
Det blev ett riktigt djäkla skitväder nu till kvällen, rejält med regn och rätt blåsigt. Tur att jag var duktig och faktiskt kom ivät till kyrkogården för att göra i ordning gravarna där igår. Hade inte ork egentligen men fick ordnat det iaf så nu kan jag känna mig duktig. Synd med vädret för vi har gäster i kväll och hade tänkt passa på att grilla. Lär ju bli knepigt att få någon fyr på grillen i hällregn dock så vi får nog ändra planerna till stekt köt istället. Sedan visade det sig att halva innehållet i potatispåsen var grönt så nu har sambon fått göra akututryckning till affären efter mer potatis. Det skall  bli potatisgratäng till slut är det tänkt. Får väl slita mig från datorn och gå till köket för att fixa (starkt) vitlökssmör med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0