TRÖTT!

Fy katten vad trött jag är! Fast det är väl själlvförvållat... Har inte orkat varken blogga eller göra något som är värt att blogga om. Skall bara jobba två dagar till den här veckan och är sedan ledig. Då blir det väl storstädning så man törs släppa in julen. Eller iaf så man får plats med lite julpynt... Har börjat småstäda lite men det behövs nog lite punktinsatser.
I helgen var vi och bakade hos Susanne och Marcus. Himla trevligt och lussebullarna blev rejält lyckade. Knäcken blev en aning för lös kanske men fullt ätbar! Nu skall jag bara ställa mig och baka kakor någon dag men med tanke på att jag åker bokbuss både idag och imorgon blir det sena kvällar och inga kakbak. Det hinns väl med det med.. Har i princip bunkrat upp allt i julmatsväg som behövs (nåja, behövs och behövs) så jag känner mig rätt så nöjd. Blir väl en lugn jul och vi får hoppas att lasse tillfrisknar från förkylningen och att jag slipper undan. Vore annars typiskt att fira jul nedbäddad i soffan.. Det har jag minsan gjort förr!  Men tanke på att jag gick förkyld fem veckor i sträck i höstas så tycker jag att jag kan få slippa.
Konstigt vinterväder... När det väl frös till och till och med kom lite snö så börjar det genast töa och regna för att frysa på igen, har ingen lust alls att ge mig ut och pröva väglaget och undrar hur alevägarna ser ut. Där blir det gärna snorhalt på slingriga skogsvägar... *brr*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0