sovmorgon

Sovmorgon håller på att få en lite annan betydelse tror jag. Idag fick jag sova ända till halv nio minsan.... Sedan var det omöjligt att sova mer. Hungrig och kissig och förkyld och det hjälpte inte att åtgärda de akuta problemen och sedan försöka somna om.
Nåja. Får väl se det som en chans att hinna göra någonting. Orken verkar tryta rätt fort just nu annars... Hinner ändå med ett och annat när jag är ledig och kan jobba undan i min egen takt. Blir värre när man först varit och jobbat och sedan skall ta itu med hemjobb. Tror att jag skall göra nått så upphetsande som att beta av räkningshögen idag. Otroligt dålig timing att få en rejäl bunt som skall betalas till 1/1, det känns inte som det blir så mycket av decemberlönen kvar att fröjda för direkt. Sedan är det klart att man märker plötsligt vilka föreningar man kom på att man behövde under året Svenska hoyasällskapet och nordiska ciklidsällskapet vill gärna ha sina pengar ett år till och eftersom jag gärna vill ha deras medlemstidningar så betalar jag glatt och struntar i hur töntigt det är *s*
Kom ner och fann att katten uppskattade att julklaparna var utdelade - nu fick han ju plats att ligga under granen bland julockar och tomtar. Skulle haft kameran där men var inte tillräckligt snabb.
Måste förresten fundera på vad det skall bli för blixt till kameran nu, hade skrivit upp det på önskelistan men fick en scanner istället så då får jag ut och shoppa ( när man nu får pengar igen?) Tänker strunta i alla reor som börjar redan idag och möjligtvis ta ett varv imorgon. Känns inte som en blixt till kameran är den utlimata reavaran direkt så det kan man jaga senare med. Köpa kläder är ju inte så mycket att satsa på med tanke på att jag sväller på alla breddar i det här skicket men man kanske kan gå och nypa lite försynt i obegripligt små storlekar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0