semester!

äntligen ledig!
Det var ovanligt lungt på bussen på de sista hållplatserna men det är allt bra mysigt med stammisar som kommer med "mutor" vi fick bullar av några och så varsin julklapp av en annan. Gulliga är de (nästan allihopa) men det skall ändå blli skönt att vara lite stationär ett tag. De här sena kvällsturerna gör att man kommer hem och är för trött för att orka gå och lägga sig.
Som grädde på moset var det strömavbrott när jag kom hem så det var bara att leta upp närmsta ficklampa (det blev cykellyset) och så jaga rätt på mobil och nummer till elleverantören... Hade varit betydligt mer hysterisk om jag inte visste att jag kunde ta det lungt imorgon och dessutom var ju vädret så milt att man klarar sig ett tag utan sådana finesser som värme...
De fick sparkat igång det hela efter en och en halv timme (lite svårt att blogga annars kanske) och man hann märka hur mycket som går på ström. Bara hoppas att akvarierna och dess invånare klarar sig utan några men.
Nu skall jag sätta mig och jäsa i soffhörnet ett tag tills jag orkar gå och lägga mig.
Imorgon skall jag städa undan det värsta och leta efter julgransfoten. Den är på rymmen sedan vi flyttade. Någonstans måste den ju hamnat, jag VET att jag höll i den vid flytten men har ingen aning om var den hamnade sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0