helgnöjen

När man tycker att man har lite fritid kan man åka tur och retur Stockholm för en natt hos tjocka släkten (sambons släkt, inte min) Det blir väldigt mycket bilåkning av det... Idag var det dessutom riktigt skitväder att köra i. Regn och snöslask om vart annat och gråtist under alla mil. Tur vad det dels att Lasses syster var med i bilen och kunde bidra till att hålla oss vakan och dels att vi belönade oss med ett stopp i Gränna. Nu har jag lagt upp ett lager av plolkagrisar så jag skall klara mig. Tyvärr råkade jag köpa fel sorts lakrissmak så dem sår jag försöka lura på besökare (någon som känner sig manad?) Hittade en korg med sekunda polkaprodukter för två kronor styck och fick  därmed med mig en kollektion av klubbor. Efter provsmakning misstänker jag att de glömt någon essens i den satsen för de smakade inte som de brukar (och andra var tvärfula så de åkte nog i korgen av den anledningen). Kul att vara vuxen och kunna köpa hur mycket godis man vill och köpa när man vill... Att jag sedan tydligen är vuxen nog att inte smälla i mig allt på en gång är väl bara att se som en bonus... De grisarna kanske har ett liv efter jul?
Nu har vi iaf fått matat katten och ta ett avkopplande bad (inbegrep inte katten) så nu skall jag krascha på soffan ett tag innan jag orkar lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0