kulturfyra om vampyrer o skräck

Med anledning av premiären på "låt den rätte komma in" har veckans kulturfyra tema vampyrer o skräck. Jag har haft svårt att hinna blogga så jag hoppar helt fräckt över förra veckan o går direkt på denna, vampyrer kan man ju inte strunta i *s*

1. Vampyrfilmen har premiär på fredag. Vad tycker du om vampyrer?

2. Vilken skräckfigur tycker du är hemskast eller mest skrämmande?

3. Vilken är din värsta skräckupplevelse?

4. Vilken är den bästa skräckfilmen eller thrillern eller rysaren?

1.Jag är väldigt lättledd, handlar de om vampyrer vill jag läsa det - så har det varit sedan högstadiet.
2. Garderobsmonstret i Stephen Kings novell.
3. Det har jag nog förträngt.
4. Jag ser faktiskt inte så mkt skräckfilm.. o de gånger jag råkar göra det sitter jag mest o gömmer mig bakom en kudde halva filmen. Föredrar att läsa skräck/thiller/rysare (o då leder nog Stephen Kings Dödsbädden)


Kommentarer
Postat av: Sonja

Om "Låt den rätte komma in": Det var länge sedan jag längtat så efter en film. Det är nästan ett år sedan den blev klar och den har ju hunnit få lysande recensioner på olika filmmässor runt om i världen. Boken är fantastisk, har läst den flera gånger och dessutom lyssnat på den i författaruppläsning ännu fler gånger.

Tyvärr fungerar det inte längre att gå på bio i Sthlm. Folk som går på bio är så förstörda av att de film hemma så de vet inte hur man uppträder längre. Det är alltid en massa snack, mobilringande och springande så jag hoppas på att den släpps på DVD rätt snart så jag får ett alldeles eget ex att njuta av så ofta jag vill :D

John Ajvide Lindqvists övriga böcker rekommenderas också, även om jag tycker mest om "Låt den rätte komma in" ;)

2008-10-31 @ 06:44:17
URL: http://sonjac.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0