Trauma

gahhhhhhh! Igår satt jag uppe till tjugo över tolv o deklarerade.... bläh så mkt siffror det var. Jag går ju i baklås så fort jag förväntas kunna räkna ut nått mer än två plus två (så mkt för allt tjaffsande om vikten att lära sig alla gångertabeller utantill, det enda det ledde till är att hjärnan kopplar ner om man frågar vad sju gånger sju blir) o nu skulle det räknas ut fastighetsskatt på både gammla o nya huset o försäljningen skulle deklareras (DÄR snackar vi siffror i mängd hit o dit) o till råga på allt djävelskap så är nya huset jordbruksfastighet o då skulle man deklarera en dj-la blankett till....
kan säga att jag grät tillslut o jag har minst fem nya gråa hår.... bara att förundras över att inte allt blev vitt på kuppen? Tur i oturen var att jag faktiskt kunde deklarera allt på nätet inklusive mina bilagor. Nu är det iaf gjort o det som återstod under natten stördes av viloda mardrömmar om uträkningar. Bland annat skulle jag deklarera nått mellanhavande med "åkes trafikskola"? plus att lillmonstret hade lite ont i magen o bökade halva natten... Ingen av oss tre var vidare pigg när klockan ringde imorse. 
Det som retar mig nått enormt är att jag får lika värden för gamla huset i olika sammanhang. När jag ärvde det var det taxeringsvärdet som arvsskatten räknades på o nu skulle jag använda 1952 års taxeringsvärde för att räkna ut vinsten.. o nu när jag vill skjuta upp skatten på vinsten så skall jag dessutom behöva betala ränta på det... kul påhitt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0