Den franska avundsjukan

Jag är avundsjuk! Just nu är några släktingar iväg till Paris. Vi pratade ju om att åka dit på sambons semester men jag kände att jag inte pallade att ge mig utomlands med en tvåmånaders skrutta. Men ett återbesök i franska huvudstaden lockar. Vi panikturistade och klarade av alla sevärdheter på en dag när vi var nere på bröllop för C& J. Fick rätt ont i fötterna av det och Louvren skulle man ägna en hel dag. Inte bara springa förbi Monalisa (det intressantaste var att titta på alla som köade för att få se den på nära håll).

Jobbigast var att inte kunna någon franska. Även om vi faktiskt stötte på några som snällt pratade engelska med oss så skulle man iaf vilja begripa vad som gömmer sig bakom krumelurerna på menyn.

Föresten var det ett kul litet hotell vi bodde på. Klara ”fawlty towers”-vibbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0