From dead to worse

Fortsätter beta av Charlaine Harris serie om den telepatiska servetrisen Sukie Stackhouse. Efter del sju var jag lite less på det hela eftersom jag gjort misstaget att hetsläsa tre delar på raken vilket hade ungefär samma avskräckande effekt som att dra i sig för mycket godis... det är liksom inte gott längre för man har ätit för mycket. Nu hade jag dock hunnit komma över det o det är trevligt o rätt mysigt att vistas bland söderns vampyre, shapeshifters o häxor..
Bland varulvarna pågår det en maktkamp om ledartiteln och Söderns vampyrdrottning är försvagad efter atentatet i den förra boken så hotet från uppstickare är påtagligt. Sukie blir naturligtvis indragen i dessa händelsers centrum.. och ingen har sett till hennes pojkvän på flera veckor.
Det jag tycker är riktigt sympatiskt med den här boken är att den saknar de taffliga sexscener som finns i många andra delar av serien. Minst sympatiskt är att hon lyckas ha ihjäl två av mina favoritkaraktärer som jag fäst mig vid även om de bara är statister i handlingen.. jag gillade dem iaf *tjurar*


From Dead to Worse 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0