Dead and gone

Även om jag konstaterat att man inte skall läsa för många av Charlaine Harris Sokie Stackhouse-böcker på raken kunde jag väl inte hålla mig från att läsa del nio direkt efter del åtta (hade den ju hemma) och det funkade rätt bra trots allt. Det blir bitvis rätt spännande även om de taffliga sexscenerna är tillbaka.
Varulvar och andra shapeshifters offentliggör sin existens och det verkar gå rätt smidigt men en morgon hittas en av hamnskiftarna mördad bakom baren där Sokie jobbar. Dessutom dyker hennes mystiska släkting upp och varnar henne för att hon är i fara.
Handlingen känns, trots dramatiskt slut, som en parantes. Dessutom har Harris ihjäl ännu en av mina favoritbiroller.
Del tio kommer i vår, då har nog suget infunnit sig igen.
Dead and Gone

Förresten, jag gillar inte omslaget... även om jag varit kluven till de tecknade omslagen är de iaf charmiga.


Kommentarer
Postat av: Bokomaten

Ja, naturlitgvis är det lite varulvar och vampyrer jag bör sätta tänderna i för att dra upp mig ur min läströtthet! Behöver något som tar tag i mig, ett säkert kort, och Sookie kan man ju alltid lite på.:-)

2010-01-15 @ 20:16:19
URL: http://bokomaten.blogspot.com
Postat av: MariaH

Varulvar o vampyrer är väääldigt bra för min läslust - iaf tills jag överdoserar s

2010-01-16 @ 10:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0