Bokfrågornas ABC - M

Nu kör vi bokstaven M hos http://lillaosblogg.wordpress.com/

  • Berätta om en bok där mat har stor betydelse.
  • Vems memoarer skulle du helst av allt vilja läsa?
  • Man Booker Prize for Fiction har delats ut till en författare inom det fd. brittiska samväldet sedan 1969. Här finns alla vinnarna. Här du någon favorit?
  • Jag söker också en bok om makt.
  • 1.Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap. Bitvis är maten betydelsefull.
    2. jag vet faktiskt inte! Just nu funderar jag en del över min morfarsmors liv, hon var en skönhet o fick ett utomäktenskapligt barn som sedan adopterades när hon gifte sig (var det en "tjuvstart" eller var henns nya man "snäll" nog att ta in en gökunge? Det var ju verkligen inget man pratade om på den tiden så man kan bara funder
    3. jag har *generat hostande* inte läst någon av dem... bara tänkt att jag borde.. Nu håller jag iaf på att beta av orange prize-vinnarna så det där kanske blir bra som nästa utmaning?
    4. Vi kanske skulle dra till med Egalias dötrar? Kul grepp att vända på genusfördommar o låta männen vara svaga o kvinnorna stark "för det är trots allt kvinnor som föder barn".. Kan vara ett sätt att belysa maktstrukturer.


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0