odlingssäsongen startad

Idag fick jag äntligen börja så! Tre sorters chili, basilika, persilja, bladkoriander o tobak petade jag ner. Behöver ha något som är bättre att bredså i så skall jag så penséer. Konstigt hur den där hobbyn alltid tycks generera en massa utgifter, såjord, krukor, frön o f-n vet allt man samlar på sig. Har iaf gått igenom fröpåsarna som blev kvar från förra året. grobarheten är väl osäker men jag kan nog chansa med en del sorter.
Även barnet har sått idag, hon har petat ner jord o solrosfrö i två krukor o jag misstänker att det är mer frö än jord i dem men hon tyckte det var roligt, iaf en stund.
Nu skall jag dräggla lite i frökataloger igen. Blir minst en beställning till på ärtor, bönor och majs bland annat. Nån mer tomatsort misstänker jag det kan slinka med... måste ju pröva mig fram till den ultimata sorten? (äen om det innebär att jag har frö från tjugo sorter om det fortsätter samla sig på hög)

Kommentarer
Postat av: Anna

Oj du var ute tidigt med vårsådden! Det kliar bra i mina fingrar, men jag vill vänta lite till.. växthuset vill jag gärna ha upp först.

2009-01-21 @ 20:34:02
URL: http://www.minigrisen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0