Bokfrågornas ABC - E


Försöker komma ikapp med Lilla Os bokalfabet.... Nu är vi framme vid bokstaven E

1. En Evergreen är en sång som är tidlös och ständigt aktuell. Vilka böcker skulle du kategorisera som evergreens?

2. Vilka länder i Europa läser du flest böcker från? Finns det något land du aldrig läst en bok från?

3. Vilka är dina europeiska favoritförfattare?

4. Jag har just varit i Egypten. Berätta om en bok som har anknytning dit.

1. Å så svårt! Jane Eyre kanske? o doktor Glas?
2. Sverige o Engand är nog de länder jag läser mest från. Har nog inte läst något som skrivits av de forna öststaterna med undantag från ryssland då?
3. Dougas Adams? Nej, jag har oerhört svårt för att plocka ut en favorit när det gäler böcker o författare... finns ju så många man skue vija nämna
4. Måste sjävklart bli "Sinuhe egyptiern" av Mika Waltari, tyckte att det var en fantastisk läsupplevese när jag läste den för över tio år sedan. En egyptisk läkare på 1300-talet före kristus skriver ner sina memoaret, hur han började som hittebarn som sattes ut i en vassbåt på floden, adopterades av ett fattigt par och kom att bli läkare åt farao. Kanske inte så rafflande skriven men intressant.


Kommentarer
Postat av: Lilla O

Läser också mest böcker från Storbritannien och Sverige. Douglas Adams har jag dock inte läst.

2009-12-27 @ 15:17:09
URL: http://lillaosblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0