kulturfyran

Har skolkat några veckor men nu skall jag försöka hinna med kulturfyran igen..

Veckans kulturfyra från http://kulturbloggen.com/?cat=451
1. Internet pajade för många Sollentunabor idag. Internet har påverkar oss på flera sätt. Vad skulle du göra om du blev utan Internet en dag?

2. Nästa fråga har också med min dag att göra. En annan anledning till att jag inte hunnit vara vid datorn är att vi köpt nya möbler och har ägnat den här dagen åt inredning och omändring. Vi har bland annat skaffat en jättemysig indisk byrå med 28 lådor. Den är nog min favoritmöbel.
Har du någon favoritmöbel?

3. Nästa fråga har med kvällens semifinal i Eurovision Song Contest där det svenska bidraget med Charlotte Perrelli ska vara med och tävla om att få vara med i finalen på lördag. Så nu undrar jag: vilken sång kommer du först att tänka på när du tänker på Eurovision Song Contest?

4. Eurovision Song Contest är inte bara lättsamma, lättsmälta schlagerslingor, det är kläder, ofta glammigt och glittrigt. Vilket är det snyggaste klädesplagget tycker du?

1.Eftersom jag är kraftigt internetberoende blir jag väldigt abstinent när jag ofrivilligt tvingas avstå från det. Sist nätet gick ner hade jag städat halva huset i ren frustration (o sambon kom hem o sa att han skulle sätta en brytare på modemet så vi kunde få storstädat oftare *morr*)
2. Min ärvda chiffonié (hur sjutton stavas DET egentlligen, jag kan ju inte ens stava vanliga ord) som jag släpat med mig ett par flyttar nu. Den är en stor kloss med massa lådor men jag tycker att den är fin... M som hjälpt L att flytta den tre gånger muttrar om att vi inte får flytta mer för då tänker han bränna den hellre än att bära... 
3. Hereys Diggeloo diggeley naturligtvis! Det var då jag blev schlagerbög ju...
4. knepig fråga, är det schlager vi snackar om fortfarande är det alla fantastiska klänningar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0