jobbigt att ställa till kalas

Det är jobbigt med allt städande o fixande med kalas men det är nog värt det... tror jag iaf. Gästerna gillade smörgåstårtan o bullarna o alla käkade tårta. Födelsedagsbarnet själv var toknöjt. Hon fick många fina presenter men var nog mest nöjd med att mina två yngsta kusiner ställde upp som lektanter hela tiden de var där och att lillfaster sök upp på kvällen o fick ta över det jobbet. Hon däckade i soffan när första gänget gått hem så hon var pigg o vaken när farfar med familj kom fram på kvällen...
Så nu är allt avklarat frånsett att en faster till dyker upp imorgon, få se om det blir ett paket till då? Nu är jag iaf morsa till en tvååring, stora tjejen o jag tror hon växer så det knakar. skall ringa BVC för att få en tid  för invägning, vore ju skrutt om de inte tycker att hon följer sin kurva? Nåja, det ordnar sig nog.
idag har vi lurats iväg på lååååååååångpromenad, den blev lite extra jobbig efter som vi inte hade vagnen med oss (började den i skogen nämligen) o lillskruttan blev tvärtrött o villi inte bara bli buren utan somnade. Mina armar värkte som besatta efter att ha kånka runt den lilla gosklumpen över en kilometer, så hon borde ju klara invägninge? o jag kommer att ha ont i musklerna imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0