trött...

gah... gårdagen var lite knäckande.
Först möte med handläggaren på förnedringsförmedlingen, fick ont i magen bara av att tänka på eländet men som tur var verkade hon vara vettig för att jobba på det stället. Hon förstod iaf att jag gör så gott jag kan för att slippa ur deras klor o jag hade redan sökt alla jobb hon hade hittat åt mig. Nu är det gjort iaf och jag får slita ifred till i sommar förutom att jag skall ringa in o rapportera.
Sedan hämta vännen Y och barnet för att åka in till stan för lunch, affärskikning och så vinka av Y som skulle ta bussen hem igen. Kan inte påstå att jag blev direkt nöjd men lunchen men vid det laget var jag så hungrig att jag kunde ätit vad som helst. Det riktigt imponerande var att vi hittade ett sätlle där båda kunde hitta något att äta, vi brukar inte direkt gå igång på samma maträtter. Tanken var att barnet skulle sova vidare i vagnen eftersom hon ätit på dagis men hennes radar gick igång så hon vaknade och snodde åt sig delar av min portion... Å sedan fick vi ju se till att hitta GLASS till efterrätt. Det gjorde att barnet var villigt att förlåta mig för tråkiga affärer läääääänge.
Efter att ha vinkat av Y som skulle till sin buss tog vi en sväng till i affärerna, Hittade inte så mycket men iaf en skojig keps till barnet som glatt hade den på sig flera minuter i sträck så den verkar godkänd.
Iväg till bilen i parkeringshuset, packa in barn kassar o vagn... fast då VÄGRAR vagneländet att fälla ihop sig!" Höll på att bli vansinnig och lyckades tillslut tråckla in den i bagaget utan att fälla ihop... Tur att man kör kombi (ja, jag får lo att köra sambons bil när min egen blivit dragspel, han hoppas uppenbarligen att jag lärt mig min läxa) Sedan iväg o bunkra mjölk, bröd o annat trist men nödvändigt och sedan hämta sambon från jobbet.
Hem o mata ankor, fixa mat, äta mat o "titta ky k ing" ett tag. såg fram emot en kväll i soffhörnet och DÅ kräks barnet rätt ut utan förvarning över betonggolv o gummistövlar i källaren. Verkade bra igen direkt efter och ville ha vatten, mat o glass under kvällen. Sedan fick hon ont i magen men somnade. Vaknade igen efter ett par timmar o kräktes upp kvällsmackan men hon var trött o tyckte bara jag var bråkig som skulle envisas med att byta kläder o tvätta av henne. Hon sov i soffan hos pappa ett tag och sov sedan hela natten tills hon tyckte det var morgon kvart över sex idag. Verkar iaf som hon mår bra nu för hon har käkat frukost och frukt utan att det kommit i retur eller att hon klagat över ont i magen.

Hoppas bara hon är frisk nu så att jag med gott samvete kan rymma på pysselmässa med C.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0