tomterensning

Dags att slänga ut julen så idag har jag tomtesanerat, nu tror jag att hela tomtearmen är i kartong igen men jag skall kolla lite extra innan jag gömmer julpyntet underst bland bråten på vinden. adventsstjärnor och stakar har jag börjat plocka ner men de får hänga tills imorgon - otända dock. Det är det tristaste med hela avjulningen att man tappar allt mysljus... jag skall hänga upp två fönsterlampor istället så man kan ha lite som leder en hem i mörkret tills våren kommer på allvar.
Julgardinerna hänger kvar men de skall ner imorgon. vet inte riktigt vad jag skall få upp istället, får bli en ny tur till skroten tror jag. men jag hittade faktiskt lite på hemtex rea när jag tvingat lilla familjen till köpcentret. Kom ut med kasse ihand och deklarerade glatt för sambon att jag "hittat porrgardiner till arbetsrummet" Röda velourgardiner alltså... (inte tomteröda!)
Anledningen till affärsspringandet var att jag ville kolla polarn och pyrets rea. det hade varit mycket folk där och kändes rätt urplockat men jag fick iaf tag i en skaljacka till dottern. En roooooooooosa - jag tror hon tyckte om den för hon ville inte ta av den efter provningen hemma även om jag frågade vart den jackan skulle gå med henne. Nåja, hon växer i den om ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0