Gratis är gott

igår var vi och hämtade en stor metallsvarv som jag hittat bland skänkesannonser. Den behövde lagas lite och den stod ivägen hos dem som hade  den och nu står den ivägen här istället... Fast jag fick titta på djur och det är ju oftast ett bra sätt att få mig på gott humör. Fick träffa en bunt trevliga höns så jag var ju tvungen att beställa kläckaren nu... Skall bara försöka hålla mig från att köpa hem avelsägg för tidigt så jag måste ha kycklingarna inne för länge... Sedan hade hon föta får och en ko som ville bli kliad under hakan och slickade matte som tack (så nu tror H att kor är ett slags hundar)
Uppmuntrad av den framgången gick jag igenom en massa skänkesannonser på blocket, som tur var fanns det inte mycket jag ville ha. Nu skall vi leta traktor med men DET lär ju ingen vilja skänka bort, iaf inte i ett skick där vi vill ha den.
Var SÅ trött efter den här veckan att jag somnade på soffan idag, H såg lite förvånad ut över sånna påhitt men det gjorde mig nästan till en mänsklig varelse igen.
Nu återstår bara det eviga uppdraget att gå ut och hämta ved...
Å förresten, H har fått sitt livs första inbjudan till födelsedagskalas, hos en tös av samma årgång.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ni måste bo mera på landet än vad jag har tänkt mig. Eller så är det jag som överdriver när du säger att ni ska ha en traktor. :P
Men det låter som att ni har haft en trevlig helg! :D

Ska bli kul att se bild på den berömda äggkläckaren sen.

2008-01-21 @ 19:37:29
URL: http://lindaspyssel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0