huslighetsryck

är fortfarande mallig över min lunch igår. Lagade räksoppa från grunden utan att använda en enda buljongtärning (kokade fond på skalen) och det är stort för in del etersom jag annars gärna använder buljongtärning i det mesta, är lite för feg för att våga krydda på fri hand tror jag? Får väl öva lite framöver.... Soppan blev bra och barnet åt den efter en viss betänketid. Sambon fick inte smaka, han satt på jobbet och skulle inte haft vett på att bli imponerad eftersom han inte förstår tjusningen med fick och skaldjur.
Gjorde hemlagad pitzza till kvällen, bottn rna blev nog i tjockaste laget men degen blev bra. Hittade inte så mycket kul att lägga på tyvärr så de blev inte så ultimata men fullt ätliga. Käkade så magen stod i fyra hörn ändå så det var kanske tur att inte fyllningen var bättre, då hade man spruckit *s*
Stormen tog i så önsterrutorna bågnade och persiennerna mellan rutorna vajade stilla, lite läskigt med sådan vindstyrka men fönstren höll ia. Å inte ett strömavbrott, bara några blinkningar...
Vaknade klockan tre av en hostande dotter som var varm som en kamin. Upp o tempa, närmare 40 grader hade stackaren. I med febernedsättande och vatten så blev hon lugnare eter ett tag, när febern gått ner ville hon ha äpple och mer vatten och efter att ha halvsovit ett par timmar  i soffan (så att hon skulle få sitta upprätt och å svälja undan snor och annat äckel) så kunde vi lägga oss igen och få sova lite igen.
Ikväll är det ännu en schlagerdeltävling. Hoppas att den här skall vara något att ha, BWO borde väl ia kunna få till en slagdänga? Om inte annat år man tröstäta chips *s*
Nu skall jag googla på myskankor.... Myskankdägg skall vara luriga att kläcka i maskin så jag underar på att köpa ällingar. ör myskankor SKALL jag ha så år man hoppas att jag får tag i sånna som tycker att sniglar är gott. Vet inte hur det går med mina kläckägg, har gett upp örsöken att lysa dem, icklampan är ör svag och öröker nman gillra upp nått med en glödlampa blir det för varmt och börjar ryka så äggen får ligga i kläckaren så år vi se om det händer något i veckan, bara två dagar kvar att vända sedan skall de ligga still så får vi se om det blir någon kyckling av äggen som blivit postmisshandlade.

hoppas jag kan sätta mig och scrappa lite iunder veckan med. nu har det inte blivit nått vettigt sedan mellandagarna, bara shopping *s*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0