Söndagsseg

man roar sig så gott man kan.. jag gick upp o drack kaffe o sedan gick jag o la mig igen, denhär pestiga förkylningen gör mig tämligen mör. Sov en timme o mådde rätt hyfsat så sedan släppte jag ut ankorna ett tag... de går inga långa sträckor så här års. Står mest vid trappan o tigger mat.
Här är favoriten bland gossarna som föddes iår.

Funderar så det knakar på hur jag skall kunna lösa det på att dela upp det i tre flockar till våren så jag kan avla lite på färg. Eller egentligen är det ju två flockar med intressanta färger o så får väl  stackars Holger ha kvar ett par fruar med, har inte hjärta att göra mig av med honom nu. Kanske kan byta bort honom mot nytt blod senare men det är kanske inte så dumt att ha en äldre och förståndigare herre bland ungherrarna? iaf så länge han är snäll.
skall skicka in värmeslinan till kläckaren så jag kan få rätt sort tillslut men det har varit så mkt annat så det inte har blivit av. Hoppas få iväg den i veckan så jag kan få ordning på kläckaren i januari. Börjar drömmma så smått om vad jag vill kläcka nästa säsong. Faverolle MÅSTE jag bara ha, kanske några Isbar till för måsen är en trevlig dam.
Annars är det som sagt rätt synd om mig o min pestiga förkylning. vaknar o hostar på nätterna o hostar så det är svårt att köra bil. BORT med det tycker jag! Vill inte vara sjuk just nu heller...
Snön har töat bort nu med, var så mkt finare när det såg ut så här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0