Nyårslöften?

Brukar ni ge några nyårslöften?
Själv har jag övergått till att försöka skaffa nått måtto inför det nya året. Iår är det nog att jag skall ta mig tid att faktiskt göra sånt som jag tycker är roligt. Konstaterade att jag knappt har målat eller tecknat alls iår. Varför inte egentligen? Jag tycker ju att det är roligt även om jag kanske inte egentligen är så bra på det. Men vem sjutton säger att man måste vara bra på sin hobby? 
Inför 2008 var en målsättning att drastiskt dra ner på mina tidningsinköp. Det har gått rätt bra faktiskt... förutom min oförmåga att motstå frestelserna med specialerbjudanden på bokmässan. Det är liksom inte så stor idé att köpa magasin som man läst ut på två dagar (i den mån det nu finns nått vettigt att läsa alls). Men jag har unnat mig att falla för en o annan frestelse o sedan lämna vidare en hög tidningar till någon väninna med bättre karaktär.
Drömmer om att få ett jobb med vettig lön med- fast då har jag väl valt fel branch.... Iår lyckades jag ju faktiskt få jobb igen efter min ofrivilligt långa mammaledighet. Även om jag iblnd är på gränsen till vansinne så lär jag mig ett o annat nytt av det med... Kankse  inte främst av vansinnet dock även om jag märker att jag blivit tålmodigare o mer taktisk sen jag fick barn.
Sedan fortsätter ju hela tiden kampen för att lära sig ta plats o känna självförtroende men den processen går inte direkt fort även om jag märker att det är en enorm skillnad på mig nu och för bara tio år sedan. Funderar på att ställa mig o färga håret illrött bara för att få nån förändring... o så får det nog bli linser igen, saknar den friheten men vi får se när plånboken säger OK. 

Kommentarer
Postat av: Ylva

Stående nyårslöfte är att inte börja röka. Det är lätt att hålla. Sedan kan man ju alltid hoppas att man plötsligt ska bli jättepigg på att röra sig så att man kommer ned till ett BMI under 25 men det är inget kul löfte.

2009-01-01 @ 17:34:51
URL: http://yfronten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0