nyårsafton

Det blev nyår i soffan iår... eller inte riktigt. vi skall nog vara i skick att käka lite nyårsmiddag sittande vid bordet med men det kommer att bli lugnt o stilla. Till förätt sallad o parmaskinka, sedan fyllt kalkonbröst med pressad potatis (blir ju spännande att se om det blir ätligt. Har inte testat receptet förut men haft det på lager i mer än fem år. Så blir det hallonsorbet till efterrätt plus att det nog blir lite ost o kex med. Kommer att vara välgödd när det nya året startar iaf. Men jag känner att allt annat än att skrota hemma kändes oöverstigligt. H får ballonger så hon blir nöjd tror jag o sambon har både cigarr o raketer fixade. Själv är jag van vid att fira rätt spartanskt så jag har inte så stora krav. Visserligen har det varit jättetrevligt när vi orkat ha jättefest men det var liksom inte nått alternativ iår.
Betydligt tristare: Har hittat en anka död o nu är farbror blå hängig. Vete sjutton vad det är med dem? Han sköter inte sina fjädrar ordentligt tror jag så han var iskall...  frysande ankor ser RIKTIGT ynkliga ut. Parkerade honom under värmelampan som jag fick upp i panik. Förhoppningsvis  gör det susen. Bara han har vett på att hålla sig under den så han torkar upp o blir varm. Äter gör han iaf så helt kört är det inte... Hönorna är iaf pigga så i får hoppas att det inte är så illa med fjäderfäna.
Har läst ut nästan alla mina vampyrböcker som jag gav mig själv i julklapp. Blir lite fånigt när jag börjat med en längre fram i serien o därmed vet vad som händer med vissa saker men det är helt OK underhållning iaf. Nu har jag beställt fyra delar till om Anita Blake så då skall jag ara både ikapp o förbi den bok som jag råkade börja med. dessutom ble det två om Mercy Tompsson som slank ner i paketet med.  Vampyrer o varulvar blir en perfekt nyårspresent tycker jag... o tills den dyker upp får jag göra ett försök att beta mig igenom jättehögen jag bar hem från jobbet med sånt som borde läsas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0