Luciafirande

Idag orkar vi inte upp o lussa...  det får räcka med att vi var på barnets dagis klockan sju igår. Ett yrvaket barn lirkades in i särk o krona o föstes ihop med övriga för att sjunga. hon stod o tittade storögt o rätt chockat o sjöng en rad här o där (o var toksöt naturligtis) Men när de kom tillbaka brast det o hon stortjöt - men då var ju uppdraget utfört. Sammanbrottet botades med att befrias från kronan och att mutas med saft o pepparkakor. tror att man till och med kan se em korten föreställer fast jag har inte vågat ladda över dem än.
Sedan iväg o jobba. Det blev lungt efter som stora delar av skolan var iväg o tittade på luciafirande så jag hann vakna till ordentligt. Delar av personalen ordnade ett annorlunda luciatåg o jag grämer mig lite att jag inte gick o hämtade kameran för att föreviga dårarna.
Eftersom källen  var uppbokad blev det inte så mkt vila för min del så jag är fortfarande rätt mör efter den här veckan med alla bokprat o en förkylning med pesthosta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0