Äntligen semester!

Igår fick jag städat undan så att skrivbordet på jobbet är prydligare än vad det varit de senaste fyra månaderna. Jag hör till dem som förvarar allt i små högar hur mkt jag än försöker bli en ordentlig människa med prydligt skrivbord. Därför är röjningen av skribordet rätt symbolisk handling.  Tror till o med att jag lyckades få till mitt "out of office"-meddelande för jobbmailen. Nu har jag kopplat bort jobbet o är helhjärtat ledig...
Eller ledig och ledig... jag har ett o annat o göra. Julkorten måste fixas klart så de kan läggas på lådan snarast. Vi skall- ihop med alla andra dårar - köpa nog med mat för att utfodra ett kompani och jag skulle ha tag i sambons julklapp med... (det lär jag ju vara ensam om? Julklappsjakt i sista minuten). jag tänkte baka lite och göra lite julgodis och pepparkakshuset skall dekoreras. Huset skall städas o julpyntet skall grävas fram. (jag hör till dem som inte pyntar förrän den 23. uppfostrad med att det är det som gäller...*s*) 
Så vad gör jag? Slösurfar, bloggar o sippar kaffe. Har inte kommit längre än morgonrock vad gäller klädsel o det är en njutning i sig att ge fan i att stressa.
Sambon undrar vad jag vill ha i paketen. Lite jobbigt när det enda jag kommer på är kameran (känns lite mastigt att önska för över sjutusen), diverse utökningar av menageriet (svårt att slå in), böcker (som lär vara svåra att få tag i innan jul eftersom de flesta affärer inte har så stort sortiment på engelska pocket ) samt tråkiga, nödvändiga saker som jag kunde behöva men inte vill ha i paketen... det var enklare när man var liten o kryssade för hala leksakskatalogen. 
parnet kommer att drunkna i julklappar misstänker jag. det är alldeles för roligt att köpa saker till små personer

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tjoho;)



Va ska du kläcka för ngt skoj när du får hem den då?

Förr tyckte jag att det var fel att kläcka mitt i vintern men eftersom det finns värmelampa att tillgå så har man ju vuxna fina höns redan på våren:) kanon ju...

Mina Lohman lägger ju ägg hela året medans svarthönsen tar vilopaus o dvärgkochina,

Men de slutade bara för 2 veckor sedan o kommer igång strax igen.

Vad hade du för höns? el har du några alls föresten.



Ha en skön kväll

2008-12-20 @ 17:02:23
URL: http://batslycke.blogspot
Postat av: Lotta

Vill önska dig en riktigt GOD JUL

2008-12-22 @ 13:46:12
URL: http://batslycke.blogspot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0