vårkänning

igår luktade det vår när man öppnade dörren, lite av den känslan hänger i idag fast regnet öst ner hela dagen. Barnet, hunden och jag tog ändå en blöt vagnspromenad och såg fullt med vitsippor i dikena. barnet somnade iagnen och varken jag eller hunden kände riktigt för att gå in.... Ställde vagnen under tak när vi kom hem och kompromissade blötan med att jobba lite i lagårn med öppen dörr. Tanken är att vi skall röja upp där inne så ankorna kan flytta till en hörna ndär och kycklingarna kan få flytta upp i hönshuset. Men eftersom det står femtielva takpannor ivägen så har jag o göra. Sen är det tegelsten som skall flyttas o en massa sand. men SEN kan vi bygga ankhörna. blir nog bra om hundra år eller så.
Gav upp efter ett tag o gick o tittade efter vprblommor i trädgården, kommer en del kul, pärlhyacinter bla men ingen scilla verkar det som.
Tog med mig barnet o hunden in men barnet var trött och fortsatte sova på soffan, så antingen har det varit en jobbig förmiddag eller så  blir det snart sjukdom igen. Hittade laddaren till kameran så när batteriet är färdigladdat kan jag gå o fota dunbollarna. Kul att alla sex maranäggen kläcktes! tror inte på lika bra resultat med isbaräggen men ett par hoppas jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0