träningsläger

Gah, lyckades skjuta upp det oundvikliga genom en tur till stan för att kolla bilar. Ingen större succe eftersom den jag ville kika på egentligen inte var där (utan på verkstad), provkörde en annan som var lite för dyr och inte särskilt kul egentligen. Gick fint men trist inredning och rätt sliten plus att den var ordentligt infist...  Tror inte jag får pruta tjugotusen? så det lär ju inte bli den kärran.
efter en handlingsrunda och middag så fick vi ta itu med släpa slita bära... Vi hade startat lite i torsdags medan vädret var fint så det var inte oöverstigligt men nu är faktiskt all skit som var ämnad att landa i containern ditburen. Skall beställa hämtning efter helgen o imorgon kan man unna sig lite avkopplaning (eller inte) men jag kan säga att jag har träningsvärk och ont i fötterna.
Maranderna börjar redan få vingpennor. lustigt att sitta o kika på dem för de är helt olika i sättet mot det andra gänget. Mycket vaknare och spattigare.  
Borde ut o röja för att fixa ett ankhus i lagårn, funderr fortfarande på om vi skall ha får eller inte men listan på tänkbara menageritillskott växer i smyg.

kanin (nedröstat av sambon... vänta bara tills H blir större så hon kan tjata åt mig)
minigris (kanske... om rätt tillfälle yppar sig, men då skall de bo utomhus o inte vara husgrisar)
dvärggetter (svåra att stänga in)
pärlhöns (låter högt och mycket, ett gnisslande ljus som nog kan vara irriterande)
häst (har inte tid o råd nu)

I övrigt har jag hitat en förstagångsblommande hoya, försökt skapa nått slags ordning i tvättstugekaoset. Skulle vilja läsa ett tag men inser att jag förmodligen kommer att somna istället. Är baske mig värd en sovmorgon så imorrgon sparkar jag upp sambon om barnet vill ha frukost klockan sex. *s*

Kommentarer
Postat av: Linda

Va, kanin nedröstad!? Men kaniner som är så små och söt. Har du inte visat bilden på Stampe. Eller är det kanske det du gjort?

http://fruktmonstret.blogspot.com/2008/04/kanin.html

2008-04-07 @ 14:42:17
URL: http://fruktmonstret.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0