stängsel

puh... ibland märks det tydligt att man är "staabo" i grunden, vi har börjat stängsla nu o efter tre meter ville jag gå hem... tyvärr var jag ju redan hemma så det var bara att fortsätta jobba. jag har nog mest varit i vägen men har spikat i en o annan märla (med mycket möda och stort besvär!) o försökt träffa stolpe med slägga (rätt skrattretande föreställning misstänker jag). Det enda som jag fick någorlunda ordning på var att spätta hål (även om jag hörde nått muttrande om "porrstjärna som inte kan träffa samma hål två gånger...") 
Men nu är iaf staketets ena sida klar o stolparna på nästa på plats längs en långsida. Vi kommer iaf att ha syssesättning! 
Dessutom blev ankornas utegård klar idag, bortsett från den lilla detaljen att det behövs en lucka ut. Ankorna försöker göra fler ankor men jag tror det behövs övning. Honan är inte intresserad o om han lyckas med sina närmanden fattar han inte riktigt vad det var han skulle göra utan sitter uppflugen på honan med ett förvirrat o dumt uttryck i ansiktet. honan ser å sin sida lidande ut - o det har jag viss förståelse för. Skall försöka köpa in ett gäng ällingar under sommaren så vi får in lite obesläktat blod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0