skumtimmen

Nu har jag läst igen, och till och med orkar skriva några rader efteråt.. Har läst om Theorins bok på nätet och blev lite nyfiken så när jag behövde läsning och stod på pressbyrån fick det bli den. En femårig pojke försvinner spårlöst på ölands allvar åtskilliga år senare får pojkens morfar en av hans sandaler skickad till sig i posten och mamman reser tillbaka till öland för att försöka ta reda på vad som hänt.
Jag tyckte den var klart läsvärd men inte så fantastisk som jag väntat mig av det jag läst om den, kändes dessutom märkligt att läsa den med Englas tragiska öde i färsk minne. Det måste väl vara det allra värsta att aldrig får veta vad som hänt? Som morsa borde man inte läsa sånt här för det spär på tankarna hur man skall kunna skydda sitt barn mot  sånna som vill dem illa..
Tvingade sambon att ta med sig den till jobbet för att fråga om någon ville överta den, jag skall inte samla på mig böcker som jag inte tänker läsa om på ett bra tag... nån ordning får det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0