så trött...

hela familjen hade nån intressant magsjuka i helgen... eller jag tror att det snarast var så att dotterns illamående i torsdags nu nådde föräldrarna. När jag väl började bli nån mänsklig varelse igen på söndagskvällen däckade sambon... Alla tre stannade hemma igår för att iaf få nått slags återhämntning o idag går livet i sina vanliga gängor igen. Något mör och trött dock. Har hitills inte utsatts för något atprilskämt men hunnit se GPs variant,. Har annars mest suttit i telefon och sedan jagat papper... verkar iaf som det här med bilförsäkringen reder upp sig till slut. De har bestämt sig för att lösa in den - vilket inte direkt förvånar mig - och så börjar eländet med att jaga bil igen... jag som var så nöjd med att slippa gå o kika på bil varenda djävla helg... 
Nu skall jag svettas ihop en jobbansökan igen, måste skriva nått utöver standardformuleringarna känns det som eftersom det är en annan typ av jobb än vad jag sökt tidigare och dessutom utöver vad jag gjort tidigare, det svåra är väl att jag känner det här "vill ha"-suget ibeträffande tjänsten men jag hyser stora tvivel på att de kommer att kalla mig till intervju...
Dessutom måste jag fortsätta leta efter papper som vägrar ligga där de borde. Jag VET ju at jag har sett eländet och att jag la undan det för att det var viktiga papper men inte f-n hittar jag dem nu???  Så typiskt.
I natt har jag dessutom drömt en massa förvirrande drömmar...gammalt känslobös som spökar gissar jag men SÅ jobbigt när man vaknar utmattad för att man haft så röriga och jobbiga drömmar, inte otäcka bara ansträngande.
Slår mig att det kanske är dags att på alvar planera barnet s födelsedagsfirande, det är bara nån månad kvar och sedan har jag plötsligt varit morsa i två år? Hur sjutton gick det till? Min lilla bebis är inte så vidare liten längre o nu börjar hon snacka en del som är begripligt , iaf för oss. Kommer nya ord hela tiden känns det som och hon börjar sjunga... Ibland får jag lite åångest över att hon pratar mycket mindre än en del andra på hennes dagis men så konstaterar jag att hon har lagt krut på andra saker istället, jag lär också ha varit seg med att prata men numer så snackar jag desto mer (om jag är på humör alltså)

Nepp, tillbaka till ansökningshandlingarna...

fast förresten, jag måste ju bara säga; igår såg jag minsan två ägg som låg o småvickade lite för att nått rörde sig i dem, piper inte ännu men imorgon kan jag börja vänta kycklingar om allt går i lås...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0