kulturfyra

Från http://kulturbloggen.com/
1. Är det någon film som går på bio nu som lockar dig, som du vill se på bio och inte väntar tills den släpps på dvd?

2. Besökarna sviker biosalongerna, bland annat på grund av fildelningen, hävdas från vissa håll. Snart kommer biografer som visar film med 3D-teknik.

Det är 3d-film och mocap som gäller i Holly­wood - och nästa år kommer den nya teknikens filmer till Sverige på allvar. Filmbranschen hoppas att bioupplevelsen ska bli så speciell att piratnedladdningen minskar.

Vad tror du? Kommer besökarna tillbaka till salongerna när filmerna visas i 3D?

3. Kärlek i kolerans tid fick bottenbetyg av SVT:s filmrecensent. Vilken film är den sämsta du sett?

4. Vad gör en film dålig?

har missat en vecka men jag har mått för mkt skit för att orka formulera mig ordentligt. vette sjutton om jag orkar det nu heller men jag är iaf villig att försöka...
1. Måste erkänna att jag inte ens vet vad som går på bio nu...  senast var det meningen att vi skulle göra oss barnlediga o gå o se Arn-filmen men vi har fortfarande inte kommit iväg så det där med bio har ingen högre prioritet i livet för min del nu (heller).
2. Njae... de kanske kommer tillbaka ett tag men jag tror att det i längden är svårt att motivera folk att sitta i träiga stolar, i för högt ljud med snordyr popcorn i sällskap av folk som inte har fattat att de inte ser filmen i sin egen soffa...  För min del så kan jag hellre betala lite mer och få en teaterupplevelse, jag blir sällan så fångad av just film... 
3. eh... jag tror jag förträngt det? kan ju säga att varenda p-rulle man sett varit usel men det är ju en egen liga... DaVincikonden uppfyllde iaf alla mina kalkonförväntningar men om den var alla tiders lågvatenmärke är mer oklart.
4. När man satsar alla pengar på skådisar o dekor utan att ha en story? Eller när man försöker knö in en mångfaceterad roman i en mer lättbegriplig filmatisering.. o framför allt när snygga  skådespelare castas till att spela karaktärer som skall vara loosers, speciellt när det är en filmatisering av en bok där karaktären beskrivs som överviktig, trist o intetsägande och så spelas den rollen av Angelina Jolie.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0