kulturfyra

hakar på nått listigt igen...

Veckans kulturfyra på http://kulturbloggen.com/
1. Tror du att en laglig tjänst för fildelning av film kan konkurrera med pirattjänsterna?

2. Musik och film är väl det som mest delas ut via fildelningssajter, men också böcker går att få tag på den vägen. Skulle du kunna tänka dig att läsa en bok som du laddar ner via datorn?

3. Tror du att fildelning hotar kulturarbetarna?

4. Jag läste i förra veckan att de amerikanska filmproducenterna har långt gångna planer på att lansera ett sätt att visa film på i 3D och där också lukter ska kunna vara en del i filmvisningen, för att på så sätt tvinga besökare till biograferna för att se filmen. Vad tror du om det? Vill du se filmer i 3D med lukter till?

1. Lagligt eller ej men första fildelningssite som faktiskt kan erbjuda ett sortiment med sånt som inte finns i varenda butik skulle vara intressant. jag vill ha tag i konstiga filmer som iländska djävulsön och lite annat som verkar trassligt att få in i samlingen. Så kan man erbjuda ett sortimen bortom toplistorna så är jag beredd att betala.
2. Nej, Jag är en gammaldags bakåtsträvare och vill ha böckerna i pappersformat, jag har ju inte ens blivit fångas av ljudbokflugan ännu...
3. Är det inte snrare så att fildelning hotar bolagens vinstmarginaler?
4. Är det  verkligen en ny idé? Hade man inte de tankarna redan på sextiotalet eller när det nu var? Jag kan iaf inte tänka mig en film som jag skulle vilja avnjuta (eller genomlida) doftspåret till.


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha jag gillar ditt svar till nr 4! :P

Tänk dig en typiskt sån där amerikansk tonårspojkefilm med tillhörande doft.. URK!

2008-04-14 @ 20:59:12
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0