i väntan vid en tigande telefon...

GAH! Det är så segt att bara sitta här och hoppas att telefonen skall ringa... Med femtielva sökta jobb borde det völ kunna bli en intervju någonstans? Eller är jag fullständigt ointressant o värdelös? Det är nästan lika illa som att nykär sitta o hoppas att den dj-la telefonen skall vakna till liv o RÄTT person skall vara i andra änden.
Så less på att gå hemma, skulle vilja ut i verkligheten igen innan jag rostar ihop helt.. Men nu tycker ju sittande regering att det är bättre att jag sitter hemma o bara fyller i mina kassakort (o ansökningshandlingar) än ger mig ut o försöker hålla igång min kompetens o knyta kontakter. det har aldrig varit direkt lönande att välja att hellre hoppa på alla tänkbara vikariat hellre än att bara lyfta bidrag men nu är det inte bara krånglig, men blir till och med bestraffad. Om nån läsare håller med så tycker jag att du går in på regeringens sida och skcikar ett meddelande till Littorin om hur verkligheten ser ut för stora delar av sveriges befolkning. På:  http://www.regeringen.se/sb/d/7411finns ett webbformulär du kan använda för ett vänligt påpekande. 

buss på!

Kommentarer
Postat av: Linda

Tänkte bara skicka en stor styrkekram! Du är toppen, det är bara arbetsgivarna som är lite tröga och behöver alldeles för lång tid på sig att fatta det.

2008-04-11 @ 14:52:45
URL: http://fruktmonstret.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0