en sån djädra förkylning

Fy katten, inser nu när jag börjar bli bättre att den där nedra fökylningen sänkte mig totalt... jag har ju knappt lämnat soffan utan bara legat och tänkt ynkliga tankar om allt elände... Är fortfarande inte bra men if bättre så nu finns det lite hopp om livet igen.
Igår fick jag äntligen tomatfröna i jorden. Åtta olika sorter men inte så många av varje, får se hur mycket som gror men det finns en risk att vi får äta mycket tomater... hoppas iaf på det, finns få saker som är så goda som hemodlade, solmogna tomater... gärna med lite fetaost o god olivolja till o så lite salt o svartpeppar *dregglar*
har fler frön att sätta men det får bli en annan dag, man kan inte hinna allt första dagen man mår bättre.
igår blev ankornas nya bostad äntligen klar o vi flyttade över två förvånde ankor, de uppskattade inte riktigt att bli burna men verkade tycka att nya stället var OK, de började genast rota runt o tugga på gammal halm som blivit liggande. återstår bara att fixa en utgång med men det får bli när utegården är klar.
Idag skall jag roa mig med att mocka ur i hönshuset och ströa nytt så de äldsta kycklingarna kan flytta ut, efter det skall det nyaste gänget ner i källaren o växa till så de får en chand att komma åt maten bland de andra ligisterna. Höns inomhus luktar lite väl mycket så nästa år får vi fixa nån bättre kycklingförvaring...
Är sugen på svartkoppar-maraner och stor kochinhin med å så silkeshöns *s* Nåja, får se hur det blir med plats framöver.
Undra just hur lång tid det tar o gå igenom ansökningshandlignar o välja ut folk till intervju? Skulle ju villja känna att man får lite napp nånstan iaf... vore skönt för självförtroende tycker jag.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0