container, dunbollar och vårkänslor

jaha, nu har vi beställt en container igen... jag FATTAR inte hur vi lyckas? Det här är tredje containern på ett år men det är klart, det är under flytt som man inser hur mycket skit man samlat på sig. Det var mycket i gamla huset som bara fått stå år efter år eftersom det inte stod ivägen som fick sluta sina dagar och även om jag tillhör dem som utgör levande bevis på att människan härstammar från hamnstern så måste det finnas nån gräns?
Den här gången blir det mycket gammla linoliummattor i containern, kan säga att vi lärt oss (inbillar man sig nu) att nästa gång vi skall riva ur nått skall det redan stå en container på plats så man slipper ha en fulhög i trädgården i ett halvår.
Verkar inte som det blir några isbarkycklingar alls tyvärr... ingen som har ens fått hål på skalet. Trist men marankycklingarna är iaf toksöta små dunbollar. har fått igång kameran nu men det dröjer nog innan jag lyckas sätta mig o ladda över bilder till datorn.
Å det var så härligt igår. hH och jag var ute hela eftermiddagen efter att hon hämtats från dagis, vi var helt slut men det var underbart att skrota omkring i solen och kika på myror som kryllade nyvaket. gräset växer och blommorna slår ut. kan känna en vemodig längtan efter hur vackert det blev i gamla trädgården men det är fint här med och nu vet jag ju lite mer vilka lökar jag vill peta ner till hösten. måste köpa ett gäng poetnarcisser tror jag... Å scilla saknar jag.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du verkar ha att göra helt klart! :P

Men jag kan tänka mig att det blir fint till sist!

2008-04-04 @ 12:25:09
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0